reklama internetowa

Najlepsze sposoby reklamy w 2023 roku

Każdy rok to nowe trendy w obszarze e-commerce i sposobach na to, by nasz sklep internetowy stał się popularną i często odwiedzaną przestrzenią dla użytkowników – zarówno tych nowych, jak również dotychczasowych klientów. Jakie są najlepsze sposoby reklamy w 2023 roku? Sprawdzamy.

Google Ads

Zacznijmy od nieprzerwanie najlepszego sposobu na wypromowanie sklepu internetowego w internecie. Mowa tu o niczym innym jak właśnie kampaniach Google Adwords. Marketing z wykorzystaniem popularnego narzędzia reklamowego Google bazuje na płaceniu za każde kliknięcie w reklamę – jest to więc sposób efektywny, w którym nie płacimy za obietnicę zwiększenia ruchu a za faktyczny efekt. Czy to jednak powinniśmy traktować tylko w kategoriach zalet? Niestety ogromny wpływ na skuteczność kampanii ma szereg pobocznych czynników związanych z naszym biznesem.

Nie ulega jednak wątpliwości, że Google Ads jako narzędzie wykorzystywane cyklicznie, przed gorącymi okresami zakupowymi pozwoli zapewnić satysfakcjonujący wskaźnik konwersji a w efekcie także realizację celów sprzedażowych. Google Ads daje nam kilka sposobów na promowanie swojego sklepu internetowego w 2023 roku – włącznie z niezwykle skutecznym sposobem na wdrożenie strategii remarketingu, podczas którego przypominamy dotychczasowym odwiedzającym o produktach, które przeglądali. Google Ads to ciekawy sposób na zwiększenie potencjału naszego sklepu. Musimy jednak pamiętać o tym, że nigdy nie zastąpi nam ogółu działań skupionych wokół pozycjonowania sklepu internetowego.

Facebook Ads

Obecność naszej marki w sieciach społecznościowych wyniesie nasz biznes na nowy, lepszy poziom. Facebook od wielu lat już pomaga w działaniach marketingowych i udostępnia przestrzeń, która stanowić może doskonałe narzędzie do kontaktu i obsługi klientów.

Facebook, poza standardowymi, dobrze nam znanymi mechanizmami zapewnia też szerokie możliwości promowania sklepu internetowego, za pomocą Facebook Ads. To usługa przypominająca Google Ads, jednak zdaniem ekspertów nieco bardziej precyzyjnie dobierająca segment klienta.

Reklama na facebooku pozwala nam inwestować w posty sponsorowane, promocje sklepu, a także szerokie możliwości komunikatora Messenger. Najważniejszym kosztem jest czas, który musimy poświęcić na obsługę naszej społeczności, która prędzej czy później skupi się wokół naszej marki na Facebook.

Marketing treści w sieci

Content marketing to jeden z najważniejszych obszarów pozycjonowania strony. Ciekawe i unikalne treści, które równoważą potrzeby użytkownika i algorytmów Google to klucz do zwiększenia zasięgów każdego sklepu internetowego. Treści możemy jednak wykorzystać również w nieco bardziej ofensywny sposób, promując się z wpisami gościnnymi i artykułami sponsorowanymi na poczytnych portalach i blogach.

Dzisiaj współpraca z vlogerami i blogerami to jeden ze skuteczniejszych sposobów na wypromowanie swojej marki w sieci. Odpowiednio dobrany autor, który obraca się w tematach pokrewnych naszej działalności, zapewni nam uwagę tych użytkowników, którzy decyzje zakupowe podejmują pod wpływem zdania swoich autorytetów. A zatem współpraca ze znanymi w branży osobami, posty gościnne i artykuły eksperckie, które pozwolą edukować a przy okazji subtelnie promować naszą działalność – to sposób na to, by reklamować swój biznes w 2023 roku.

Nie zapominaj o e-mail marketingu

E-mail marketing to zapomniana, niedoceniana przez wielu forma reklamy, która jednak wciąż zbiera bardzo satysfakcjonujące żniwo – przynajmniej dla tych marek, które korzystają z potencjału marketingu e-mailowego. Własna baza kontaktów budowana na podstawie newsletterów i bazy zarejestrowanych klientów to prawdziwy skarb, który należy docenić i o który należy dbać – to użytkownicy, którzy w taki lub inny sposób weszli w interakcję z naszą marką i być może chcą być z nami w kontakcie.

Wykorzystajmy to, nagradzając ich obniżkami, sekretnymi kodami rabatowymi i cykliczną dawką wiedzy, której nie znajdą nigdzie indziej na stronie. Niech klient zaangażowany w kampanie e-mail marketingową poczuje, że jest dla nas ważny i otrzymuje coś, do czego nie miałby dostępu bez naszych wiadomości. To proces angażowania obserwatorów, który może z dużą dozą prawdopodobieństwa zmienić się w sfinalizowany koszyk zakupowy.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij