Reklama firmy na platformie LinkedIn

  • by
LinkedIn
LinkedIn – najpopularniejsza platforma biznesowa na świecie

LinkedIn jako najszybciej rozwijające się medium społecznościowe na świecie dla profesjonalistów jest bardzo silnym narzędziem do prowadzenia kampanii reklamowych swojej firmy. Większość osób uważa, że LinkedIn pełni głównie funkcję wyszukiwarki pracy i pracowaników. W rzeczywistości użytkownik tej platformy poświęca o wiele więcej czasu na przeglądanie aktualności w kanale informacji niż na szukaniu ofert pracy.

Zalety prowadzenia prowadzenia konta na LinkedIn

Przede wszystkim jest to najlepszy portal biznesowy na świecie, 97% polskich menagerów jest tam aktywna. Za pomocą tej platformy można w łatwy sposób dotrzeć do klienta, na przykład dzięki faktowi, że profile na LinkedInie pojawiają się w pierwszych wynikach wyszukiwarki Google. LinkedIn umożliwia również tworzenie podstron zlinkowanych z naszym profilem. Można tą funkcję wykorzystać na przykład do pogrupowania naszych produktów lub usług. Dzięki temu klienci zainteresowani tylko odpowiednią grupą mogą mieć wszystko co ich interesuje w jednym miejscu. Inną funkcją są grupy dyskusyjne, dzięki którym można na przykład zrzeszać specjalistów z naszej branży. Dodatkowo zintegrowana z LinkedIn jest sieć “LinkedIn Learning”, która ma wbudowane odpłatne kursy. Po ukończeniu kursu dostajemy certyfikat, który można przypiąć do swojego profilu. Dzięki tej sieci członkowie naszego zespołu mogą cały czas podnosić swoje kwalifikacje.

Tworzenie strony firmowej krok po kroku

Po wejściu na stronę główną LinkedIn należy kliknąć w ikonę “Praca” znajdującą się w górnym panelu maksymalnie po prawej stronie, następnie zjechać na sam dół i kliknąć w opcję “Stwórz stronę firmową +“. Pojawi się okno jak na rysunku 1).

rys.1, tworzenie strony firmy
rys. 1

Następnie pojawi się okno (rys.2), w którym wybieramy jaką stronę chcemy założyć. Są tam opcje:

  • Małe firmy (mniej niż 200 pracowników)
  • Średnie i duże firmy (więcej niż 200 pracowników)
  • Strona marki (za pomocą tej opcji możemy stworzyć podstronę do istniejącej już strony firmowej)
  • Instytucja edukacyjna (szkoły, uczelnie itd.)
rys.2 tworzenie strony firmy
rys.2

Podanie kilku informacji na temat Twojej firmy

Po wybraniu jaką stronę chcemy założyć trzeba wypełnić formularz z informacjami o Twojej firmie (rys. 3 i 4). Do tych informacji należą:

  • Nazwa (wymagane)
  • Publiczny adres URL na LinkedIn (wymagane, będzie to adres założonej przez Ciebie strony. Bardzo ważne jest rozważne wybrania swojego adresu URL, ponieważ później nie ma możliwości jego edycji)
  • Witryna (niewymagane, jest to link do strony zewnętrznej Twojej firmy)
  • Branża (wymagane, należy w tym polu wybrać wśród listy rozwijanej czym Twoja firma się zajmuje)
  • Wielkość firmy (wymagane, tu również wybieramy opcję wśród dostępnych na liście rozwijanej)
  • Rodzaj firmy (wymagane, ponownie wybieramy wśród opcji na liście rozwijanej)
  • Logo (niewymagane, polecany rozmiar pliku to 300×300 px, a formaty, w których możemy przesłać nasze logo to JPG, JPEG i PNG)
  • Slogan (niewymagane, tutaj wstawiamy opis naszej firmy jaki chcemy aby pokazywał się na stronie)
rys.3, tworzenie strony firmy
rys.3
rys.4, tworzenie strony firmy
rys.4

Po wypełnieniu formularza klikamy “Utwórz stronę”. Teraz strona jest już stworzona. Po jej utworzeniu można wypełnić dodatkowe informacje o Twojej firmie, które będą widoczne na stronie. Pamiętaj aby wypełnić je rzetelnie, ponieważ strona jest ważną wizytówką Twojej firmy i możliwością pozyskania nowych klientów, pracowników czy rozwinięcia jej działalności.

Pozycjonowanie profilu i strony firmowej

Pozycjonowanie twojej strony może wynikać z różnych czynników, głównymi są:

  • Wyszukiwanie profilu lub strony w wyszukiwarkach internetowych
  • Wyszukiwania profilu lub strony w wyszukiwarce LinkedIn
  • Aktywności na profilu, a także na kanale informacyjnym

Zatem, żeby zwiększyć pozycjonowanie strony należy na niej umieścić odpowiednie słowa kluczowe. W tym celu należy się zastanowić co użytkownik będzie wpisywał w okno przeglądarki, szukając informacji na ten temat. Czasem mimo, że wprowadziliśmy odpowiednie słowa kluczowe na stronie i jest ona dobrze pozycjonowana w przeglądarce nie przybywa liczba obserwujących. Aby tego uniknąć ważne jest aby wypełnić wszystkie informacje na stronie. Na liczbę obserwujących może także wpłynąć udostępnianie linka do strony w innych mediach społecznościowych, albo dodanie linku do strony na stronie internetowej firmy. Ważne jest też regularne publikowanie aby zaangażować obserwujących.

Rozwijanie strony firmy na LinkedIn

Przy tworzeniu strony bardzo ważne, jak nie najważniejsze, jest budowanie społeczności, a także angażować ją. Do kontaktów zwykle dodaje się znajomych, natomiast dość ważna jest dyskusja i wymiana wartościami z innymi użytkownikami. Właśnie z tego powodu nie powinno się ograniczać kontaktów tylko do znajomych, ale także dodawać osoby, które mogą dać Tobie jakąś wartość lub Ty im.

Kampania reklamowa Firmy na LinkedIn

Należy przedewszystkim zaznaczyć, że kampania reklamowa na LinkedIn jest droższa niż w pozostałych mediach społecznościowych, ale zapewnia ona większe możliwości. Dysponując odpowiednim budżetem możemy samodzielnie odpalić reklamę na LinkedIn (Self Ads). Część reklam jakie polski użytkownik może uruchomić osobiście to m.in:

  • Dynamic Ads
  • reklama inMail
  • reklamy karezulowe
  • posty sponosorowane
  • reklamy wideo
  • reklamy tekstowe

LinkedIn ma dopracowany interfejs związany z celem naszej kampanii. Zatem jednym z najważniejszych aspektów jest określenie i wybranie celu, które są dostępne na platformie. Kolejną bardzo ważną rzeczą jest określenie grupy docelowej. LinkedIn pozwala wybrać między następującymi kryteriami: firmą, danymi demograficznymi, wykształceniem doświadczeniem zawodowym, zainteresowaniami.

LinkedIn jest medium społecznościowym odbiegającym dość mocno od innych takich witryn. Jest to platforma biznesowa, w której należy posługiwać się biznesowym językiem, jednak nie należy z tym przesadzać. Podsumowując LinkedIn jest platformą obok której nie można przejść obojętnie i jest świetnym miejscem na przeprowadzenie kampanii reklamowej, pozyskaniu nowych klientów, wymiany informacji między osobami z tej samej branży i ogólny rozwój zawodowy.

Jeśli interesuje Cię współpraca z nami, zapraszamy!

Skuteczna reklama na Facebooku

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *